Key Account Management

Kursusbeskrivelse

Alt efter branche og produkt kan den såkaldte indsalgsperiode – altså den tid, det tager fra første kontakt til lukket ordre – være meget forskellig.
Generelt stiger indsalgsperioden i takt med kompleksiteten af den tilbudte ydelse.

Dette kursus gør dig i stand til at varetage salgsperioder af en varighed på 0,5 – 3 år. Vi gennemgår processen og de psykologiske aspekter, der ligger i at klæde sig på til længerevarende salgsperioder.
Det kræver struktur, fokus og ikke mindst mindset ikke at miste pusten undervejs. Gevinsten er ofte et salg, hvis man er korrekt forberedt og har brugt tiden rigtigt undervejs. Kun den der er forberedt, vinder i sidste ende.
Kurset er for dig, der arbejder med langvarige salgsprocesser, enten som specialist eller nuværende sælger, og som gerne vil forbedre langsigtede salgsprocesser.

Indhold
  • Key Account Management
    Gå fra tilfældigt at sælge til gud og hvermand til struktureret, målrettet og effektivt at sætte dig i kundens sted.
  • Målsætning og planlægning
    At være succesfuld og professionel handler om at strukture dine indsatser, at være der på de rigtige tidspunkter og ikke mindste vide, hvornår man skal være der. Du får en række værktøjer og metoder, du kan arbejde videre med fremadrettet.
  • Analyse og kundearbejdning
    Forarbejdet før et hvert møde kan være vigtigere end selve mødet. Du lærer at bearbejde kundedata og klæde dig selv på til at være sparringspartner og sikre kundens succes.
  • Den langsigtede værktøjskasse
    Det rigtige værktøj til opgaven er vigtigt. Du får en lang række værktøjer og systemer, der hjælper dig med at arbejde effektivt. Det betyder mindre risiko for at glemme aftaler, handlinger eller kunden. Altsammen en reel risiko i en hektisk hverdag.
  • Personlig udvikling og mentalitet
    Salget kan ligge så langt ude i fremtiden, at det nærmest virker umuligt – dette kan være et langt, sejt træk. Lær nogle teknikker og mindsets, der sikrer, at du holder dig motiviteret under hele indsalget. De bedste sælgere er dem, der holder ved … og ved!
  • Perspektivering og prioritering
    Find de kunder, der giver den største chance for et succesfuldt salg i sidste ende. Ved at arbejde med forventet værdi samt afledte synergier ved kundesamarbejdet kan de kunder, der i første omgang ikke virkede attraktive, vise sig at blive dine bedste kunder på lang sigt.
Udbytte

Deltageren
Du vil på kurset få en lang række værktøjer, der giver dig mulighed for at varetage mere langsigtede og ofte mere komplicerede salgsprocesser. Du vil højne dine kompetencer og få en brede palet af værktøjer til at varetage salgsopgaver i forskellige regi.

Virksomheden
Strategisk kundeplanlægning og salgsarbejde er nøglen til at vækste virksomheden. Kurset klæder jeres ansatte på til at tage styringen i fokuserede og langsigtede kunderelationer. Som virksomhed vil I få en større portefølje af kunder samt bedre gennemsigtighed i forecasting.

Strategisk og målrettet salgsarbejde med langvarige kunderelationer får ofte mange til at tabe pusten. Med dette kursus vil I blive klædt på til at holde distancen hele vejen. Kunderne vil opleve en mere professionaliseret salgsstyrke og ikke mindst en mere professionel service fra virksomheden.

Ønsker du mere information eller et skræddersyet event, skal du endelig skrive.

Grundet den nuværende COVID-19-situation er der ikke planlagt fysiske møder vedr. dette. Der arbejdes på en virtuel udgave af begivenheden.

Varighed: 1 kursusdag
pris: 4500,- pr. deltager.

Klar til øge salget

Kontakt mig for en uforpligtende snak og sparring omkring jeres situation. Øget salg kan være nemmere end antaget