Salgsministeriet sikre dine pipeline fra lead til deal

Ekstern salgsrådgiver, som også investerer tid og ressourcer i dig?
Jeg sætter kursen og klæder dig på til salgsprocesserne
Når det er på plads, sørger jeg for at kompetencerne forbliver skarpe.

Konceptet & Processen

Du kan optimere, ændre eller lave strategier, til du bliver rundtosset. Er der ikke en person i din virksomhed, der kan forankre det, tage ansvaret og være med til at følge det til dørs, så ender det ofte med et dyrt konsulentbesøg. Jeg er din forankrings-agent og din bedste kollega – eller din værste fjende, hvis du afviger fra de aftalte vækstplaner og initiativer …

Jeg hjælper dig med at forstå dine kunder og udvikle en strategi. Men vigtigst af alt sikrer jeg, at du er klædt korrekt på. Når det er på plads, deltager jeg aktivt i din hverdag og dialoger med potentielle og nuværende kunder. På den måde sikrer vi, at du er klar til selv at flyve efterfølgende.

Hvad kalder man sådan en?

  • Rådgiver
  • Interim salgschef
  • Indpisker
  • Sparringspartner
  • Salgscoach
  • Salgstræner

Jeg kalder det ganske simpelt, hvad det er:  Vejen til en bedre salgsproces!

Fokusområder

Salgsstrategi

Står dine planer mål med ambitionerne og de ressourcer, du har tilgængelige? Et godt salgsarbejde starter med en 360 graders-strategi, der ser på alle parametre. Internt som eksternt.

Behovsafdækning / spørgeteknik

Er du afklaret omkring, hvilke behov din virksomhed dækker, og hvordan du sikrer, at dine kunder kender deres behov? Behovsafdækning sikrer, at kunderne ikke oplever dig som en sælger, men anser dig som en konsulent og rådgiver, som varetager deres interesser.

Kundetyper og håndtering

Mennesker agerer meget forskelligt i professionelle sammenhænge. At forstå andre menneskers handlemåder er for mange noget af det sværeste ved salgsarbejde. Heldigvis findes der nogle værktøjer, der kan hjælpe lidt på vej. Med lidt øvelse vil du hurtigt opnå bedre forståelse for dine kunders handlemønstre.

Værdibaseret salg

En sælgers vigtigste opgave er at kunne koble produktet/servicen op på den værdi, det giver kunden. Taler du stadig om funktioner og finurligheder, så start her.

Forhandlingsteknik

Undgå at falde i pris-fælden. Altså at dit eneste forhandlingsargument over for konkurrenter er at være billigere. En trænet sælger formår at fremhæve den værdi, en vare/service tilvejebringer, således at prisen bliver sekundær i forhandlingsforløbet.

Social selling og networkiung

Nej, sælgeren er bestemt ikke død. Men sælgeren skal acceptere, at det handler om relationer – relationer online og offline. Det handler om at forstå nettets spilleregler og have blik for, hvordan man udnytter potentialet i de muligheder, der ligger i sociale medier, samt hvordan disse spiller sammen med det “offline” fysiske møde mellem mennesker.

Mødeforberedelse og -afholdelse

Et godt møde kræver planlægning, forberedelse og forventningsafstemning. Få styr på, hvordan du sikrer et godt møde hver gang –  og ikke mindst hvad du gør, hvis mødet har kurs mod helvede …

Account Management / CRM

Alt salg handler om at have styr på næste skridt. Om at sikre en stabil kadence og altid have fokus på strategien. Account Management/CRM handler om at lave systemer, der gør det let, enkelt og brugbart i hverdagen.

Hvilke områder sætter Salgsministeriet ind på?

Den indledende samtale danner grundlaget for, hvilke værktøjer og roller din konsulent skal bringe i spil.

Salgsrådgiver

Salgsrådgivning sikrer, at der er styr på metoder, kundesegment og go-to market-strategi. Salgsrådgiveren er ledelsens direkte adgang til relevant info og sparring.

Read More

Salgstræning

Salgstræneren sætter ind med undervisning, rollespil og andre læringsprogrammer, hvis de indledende samtaler viser, at kompetencerne i staben kan forbedres.

Read More

Salgscoach

Salgscoachen sikrer, at det, du har lært hos træneren, bliver fastholdt. På den måde udvikler du dine kompetencer løbende og bliver en endnu bedre sælger.

Read More